Tímovosť je pri zavádzaní podporných opatrení do praxe kľúčová

 

O podporných opatreniach, ale aj konkrétnych situáciách z praxe nedávno hovorilo krajské pracovisko NIVaM Žilina s učiteľmi Základnej školy Martina Kukučína v Dolnom Kubíne. Tematický informačný seminár doplnila širšia diskusia o multidisciplinárnom prístupe k pomoci žiakom vo vzdelávaní na základnej škole.

„Objasnili sme poskytovanie podporných opatrení realizovaných v spolupráci pedagogických zamestnancov základnej školy a odborných zamestnancov centra poradenstva a prevencie v rámci úrovne podpory 1. 2. a 3. stupňa,“ konkretizuje Zdenka Valeková, regionálna metodička z krajského pracoviska NIVaM v Žiline.

Na úvod sa zmapovali skúsenosti pedagógov s podpornými opatreniami a katalógom podporných opatrení. „Odprezentovali sme im súbor 21 podporných opatrení s dôrazom na tie, ku ktorým sa vyjadruje škola. Účastníci si tiež vyskúšali navrhnúť podporné opatrenia pre žiaka popísaného v kazuistike a vypracovali Vyjadrenia na účel poskytnutia podporného opatrenia.“

Záver programu bol venovaný téme multidisciplinárnej spolupráce odborníkov zameranej na podporu žiačky a žiaka v základnej škole.

Spätná väzba pedagógov potvrdzuje, že poskytovanie podporných opatrení vnímajú ako súčasť komplexného prístupu k žiakovi. Vďaka vzdelávaniu si upresnili, čo môžu v tejto súvislosti navrhnúť ako pedagógovia a čo je v ich kompetencii. No zároveň, ako uviedla jedna z účastníčok:  „Tímová práca je základ úspechu.”

Bezplatná metodická podpora Národného inštitútu vzdelávania a mládeže (NIVaM) je súčasťou realizácie Plánu obnovy a odolnosti SR, Komponent 6 – Dostupnosť, rozvoj a kvalita inkluzívneho vzdelávania. Realizujú ju všetky krajské pracoviská NIVaM vrátane pracoviska v Komárne.

 


KOMPLETNÁ PONUKA VZDELÁVACÍCH AKTIVÍT NIVAM K TÉME PODPORNÝCH OPATRENÍ | september 2024

programy inovačného vzdelávania (PIV) ; odborné podujatia (OP) | obsah vzdelávania


Zdielať tento článok