Počas letných mesiacov realizoval Národný inštitút vzdelávania a mládeže pre členov inkluzívnych tímov Letnú školu, ktorú tvorilo 5 programov inovačného vzdelávania:
- Tvorba inkluzívnej kultúry školy a školského zariadenia z pohľadu pedagogických a odborných zamestnancov – východiská tvorby inkluzívneho prostredia triedy a skupiny
- Profesionalita pedagogického asistenta v škole a školskom zariadení
- Vzdelávanie PZ a OZ zamerané na spoluprácu s nízkomotivovanými rodičmi
- Školský psychológ v online prostredí zameraný na rizikové správanie žiakov
- Mastery learning v celodennej edukácii detí a žiakov z MRK
Vzdelávanie prebiehalo kombinovane – v prezenčnej a online forme.
Prezenčná časť v rozsahu 3 dni prebiehala v Bratislave, Poprade, Banskej Bystrici a Prešove. Zvyšok z časovej dotácie prebiehal online formou. Niektoré vzdelávania boli realizované iba online formou.
Účastníci programu vzdelávania sa naučili identifikovať a analyzovať bariéry inkluzívnej kultúry školy/školského zariadenia, tvoriť inkluzívne prostredie a rozvíjať u detí a žiakov proinkluzívne správanie sa a inovovať výchovno-vzdelávací proces v podmienkach inkluzívnej kultúry školy/školského zariadenia.
Letnú školu úspešne absolvovalo 496 zamestnancov platených z prostriedkov NP POP a NP POP II.
Letná škola bola organizovaná v rámci národného projektu „Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov, Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov II“ a národného projektu Profesijný rozvoj učiteľov (TEACHERS).
„Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.“
Zdielať tento článok