Materiály na stiahnutie
NIVAM – Odbor vzdelávania a profesijného rozvoja aj v zmenených podmienkach v súvislosti s aktuálnymi opatreniami proti šíreniu koronavírusu vytvára podmienky funkčného, efektívneho, kvalitného a dostupného systému odborno-metodickej pomoci a zabezpečenia možností profesijného rozvoja pre PZ a OZ škôl a školských zariadení a zariadení sociálnej pomoci na území Slovenskej republiky vrátane vykonávania atestácií.
Ponúkame tematický výber publikácií, učebných textov a článkov. Zostavili sme ho v súvislosti s aktuálnou požiadavkou pripravovať, realizovať a hodnotiť výučbu v domácom prostredí.
Publikácie OBSE: Addressing Anti-Semitism in Schools – námety na vzdelávanie
Krátke metodické inšpirácie – námety na vzdelávanie
Najlepšie odborné a pedagogické skúsenosti (NOPS) – ukážky overených praktických skúsenosti vytvorené PZ/OZ v rámci NP TEACHERS
Pedagogické rozhľady – odborný časopis – najnovšie číslo zamerané na domáce vzdelávanie
Časopis BIGECHE
Všetky publikácie – vyše 1500 publikácií, ktoré ponúkame vo formáte PDF
- Špecifiká činnosti RP BA a DP TT, NR, KN
- Špecifiká činnosti RP BB a DP TN, ZA
- Špecifiká činnosti RP PO a DP KE
- Príručka pre lektora
- Metódy a techniky personalizovaného vyučovania
- Podpora procesov sebahodnotenia a riadenia zmien v školách a školských zariadeniach
- Podpora zefektívnenia práce metodických orgánov v školách a školských zariadeniach
- Rozvíjanie kultúry učiacej sa školy, školského zariadenia
- Environmentálna výchova v 21. storočí
- Využitie hry na rozvoj osobnosti dieťaťa
- Formatívne hodnotenie na podporu učenia sa žiakov
- Bezpečnosť a ochrana zdravia detí a žiakov v školskom prostredí
- Kooperatívne techniky na podporu učenia sa žiakov
- Tvorba inkluzívnej kultúry školy a školského zariadenia z pohľadu pedagogických a odborných zamestnancov – východiská tvorby inkluzívneho prostredia triedy a skupiny
- Tvorba inkluzívnej kultúry školy a školského zariadenia z pohľadu pedagogických a odborných zamestnancov – aplikácia aktivít na rozvíjanie inkluzívnej kultúry
- Využitie portfólia v procese sebarozvoja pedagogického zamestnanca
- Didaktické spracovanie materiálov zverejnených na edukačnom portáli VIKI
- Využitie prostriedkov edukačného portálu VIKI na tvorbu didaktických materiálov
- Podpora rozvoja školy/školského zariadenia prostredníctvom aktualizačného vzdelávania
- Tvorba inkluzívnej školy a školského zariadenia – inkluzívna politika v praxi
- Pedagogické diagnostikovanie dieťaťa/žiaka
- Prevencia a eliminácia prejavov násilia a šikanovania žiakov v školách a školských zariadeniach
- Ciele a obsah povinného predprimárneho vzdelávania v rôznych formách jeho plnenia
- Využitie profesijných štandardov v personálnom riadení školy, školského zariadenia
- Príručka pre účastníka
- Metódy a techniky personalizovaného vyučovania
- Podpora procesov sebahodnotenia a riadenia zmien v školách a školských zariadeniach
- Podpora zefektívnenia práce metodických orgánov v školách a školských zariadeniach
- Rozvíjanie kultúry učiacej sa školy, školského zariadenia
- Environmentálna výchova v 21. storočí
- Práca s historickými prameňmi v edukačnom procese
- Využitie hry na rozvoj osobnosti dieťaťa
- Formatívne hodnotenie na podporu učenia sa žiakov
- Bezpečnosť a ochrana zdravia detí a žiakov v školskom prostredí
- Kooperatívne techniky na podporu učenia sa žiakov
- Podpora a rozvíjanie kreatívneho myslenia žiakov
- Tvorba inkluzívnej kultúry školy a školského zariadenia z pohľadu pedagogických a odborných zamestnancov – východiská tvorby inkluzívneho prostredia triedy a skupiny
- Tvorba inkluzívnej kultúry školy a školského zariadenia z pohľadu pedagogických a odborných zamestnancov – aplikácia aktivít na rozvíjanie inkluzívnej kultúry
- Využitie portfólia v procese sebarozvoja pedagogického zamestnanca
- Didaktické spracovanie materiálov zverejnených na edukačnom portáli VIKI
- Využitie prostriedkov edukačného portálu VIKI na tvorbu didaktických materiálov
- Podpora rozvoja školy/školského zariadenia prostredníctvom aktualizačného vzdelávania
- Tvorba inkluzívnej školy a školského zariadenia – inkluzívna politika v praxi
- Pedagogické diagnostikovanie dieťaťa/žiaka
- Prevencia a eliminácia prejavov násilia a šikanovania žiakov v školách a školských zariadeniach
- Ciele a obsah povinného predprimárneho vzdelávania v rôznych formách jeho plnenia
- Pracovné materiály pre účastníkov inovačného vzdelávania
- Metódy a techniky personalizovaného vyučovania
- Podpora procesov sebahodnotenia a riadenia zmien v školách a školských zariadeniach
- Podpora zefektívnenia práce metodických orgánov v školách a školských zariadeniach
- Rozvíjanie kultúry učiacej sa školy, školského zariadenia
- Environmentálna výchova v 21. storočí
- Využitie hry na rozvoj osobnosti dieťaťa
- Formatívne hodnotenie na podporu učenia sa žiakov
- Bezpečnosť a ochrana zdravia detí a žiakov v školskom prostredí
- Kooperatívne techniky na podporu učenia sa žiakov
- Podpora a rozvíjanie kreatívneho myslenia žiakov
- Tvorba inkluzívnej kultúry školy a školského zariadenia z pohľadu pedagogických a odborných zamestnancov – východiská tvorby inkluzívneho prostredia triedy a skupiny
- Tvorba inkluzívnej kultúry školy a školského zariadenia z pohľadu pedagogických a odborných zamestnancov – aplikácia aktivít na rozvíjanie inkluzívnej kultúry
- Využitie portfólia v procese sebarozvoja pedagogického zamestnanca
- Didaktické spracovanie materiálov zverejnených na edukačnom portáli VIKI
- Využitie prostriedkov edukačného portálu VIKI na tvorbu didaktických materiálov
- Podpora rozvoja školy/školského zariadenia prostredníctvom aktualizačného vzdelávania
- Tvorba inkluzívnej školy a školského zariadenia – inkluzívna politika v praxi
- Pedagogické diagnostikovanie dieťaťa/žiaka
- Prevencia a eliminácia prejavov násilia a šikanovania žiakov v školách a školských zariadeniach
- Ciele a obsah povinného predprimárneho vzdelávania v rôznych formách jeho plnenia
Dokumenty na online vzdelávanie
- Odporúčané publikácie na domáce vzdelávanie
- Aktivizujúce metódy vo výchove – Materiály IDP
- Metodické materiály na domáce učenie sa
- Materské školy
- 1. stupeň základnej školy
- 2. stupeň základnej školy
- Stredné školy
- ROCEPO: materiál_na_prácu_s_deťmi_a_žiakmi_z_MRK.pdf
- Využitie videí v domácom učení