Témy globálneho vzdelávania patria do škôl. Stredoškolských pedagógov v tom utvrdil medzinárodný workshop

Workshop zameraný na výučbu o Organizácii Spojených národov a cieľoch udržateľného rozvoja (8. november 2024, Viedeň)

Ako s mladou generáciou hovoriť o udržateľnom rozvoji, o dôležitosti komunít či o boji proti korupcii? Učitelia stredných škôl otvorili túto tému na nedávnom vzdelávacom podujatí. Čo ich oslovilo? Čo využijú v praxi?

Workshop zameraný na výučbu o Organizácii Spojených národov a cieľoch udržateľného rozvoja (8. november 2024, Viedeň) pripravila Informačná služba OSN vo Viedni (UNIS) a Národný inštitút vzdelávania a mládeže (NIVaM). 

„Podujatie rozvíjalo profesijné kompetencie stredoškolských pedagógov v oblasti výchovy a vzdelávania k ľudským právam a demokratickému občianstvu. Pozornosť venovali témam etiky či integrity vo vyučovaní. Oboznámili sa tiež s činnosťou OSN,“ konkretizuje Denisa Ďuranová z odboru podpory formálneho vzdelávania v NIVaM, ktorá prípravu podujatia odborne koordinovala a zúčastnila sa ho spoločne s ďalšími kolegami.

Medzinárodný rozmer podujatia a jeho profesionálnu úroveň podčiarkla účasť Sonje Wintersbergerovej, zástupkyne riaditeľa UNIS a Petry Hullovej, zastupujúcej Stálu misiu Slovenskej republiky pri OSN, OBSE a iných medzinárodných organizáciách.

Ako Ďuranová doplnila z hľadiska kvality vzdelávacieho podujatia oceňovali účastníci najmä plynulý priebeh aktivít, profesionalitu a vynikajúcu pripravenosť organizátorov reagovať na rôzne situácie. Hodnotná pre nich bola práve praktická stránka podujatia: „Workshop bol pre mňa prínosom nielen do profesijného, ale aj súkromného života. Bol úplne odlišný od iných ponúkaných workshopov, keďže sa venoval aktuálnym témam s udržateľnou víziou do budúcnosti.“ Podobne reagovala aj ďalšia z účastníčok: „Veľmi dobrý nápad, ako dostať témy globálneho vzdelávania do škôl. …“  

Pre pedagógov bolo podstatné, že vďaka prakticky orientovanému podujatiu získali nástroje na okamžité využitie vo svojej pedagogickej praxi. Podľa ich reakcií, väčšina z nich plánuje získané vedomosti zaradiť priamo do vlastnej výučby. Poznatky zo vzdelávacieho podujatia využijú napríklad pri tvorbe pracovných listov na tému OSN a cieľoch udržateľného rozvoja. Podľa spätnej väzby účastníkov vzdelávacie podujatie nielen splnilo, ale aj prekročilo ich očakávania a jeho výsledky prinesú pozitívny dopad na pedagogickú prax.

„Workshop nám pripomenul, aké dôležité je viesť študentov k tomu, aby sa stali čestnými občanmi, ktorí podporujú svoju komunitu a sú ochotní pracovať na tom, aby bol svet lepším miestom.“

 

 

Zdielať tento článok