Národný inštitút vzdelávania a mládeže na podujatí k téme inklúzie. Tematickou prezentáciou sme podčiarkli význam školských psychológov pri nastavovaní podpory pre študentov na strednej škole

Inklúzia v praxi

 

Sieťovali inštitúcie a prepájali odborníkov, aby sa stredoškolákom poskytla tá najadresnejšia podpora. Reč je o konferencii INKLÚZIA V PRAXI (30. 4. 2025), ktorú pripravil Žilinský samosprávny kraj.

Naše krajské pracoviská poskytujú metodickú pomoc k téme podporných opatrení pravidelne. Na odborný seminár priniesli tentokrát veľmi konkrétnu tému.

Kolegyňa Zdenka Valeková z KP Žilina a Martin Vyšňa z KP Nitra priblížili kompetencie, úlohy, ale aj povinnosti školského psychológa pri poskytovaní podporných opatrení na strednej škole.

A čo kľúčové, medzi iným, školským psychológom zodpovedali?:

  • o ktoré dokumenty sa má opierať ich činnosť na strednej škole,
  • kde sú prieniky spolupráce s pedagogickými zamestnancami, rodičmi a samotnými žiakmi.

Ako kolegyňa uviedla: „Školský psychológ na strednej škole má významné miesto. Prináša vlastný odborný pohľad na nastavovanú podporu.“

Čo účastníkov zaujalo na prezentovanej téme najviac:

  • obnovenie témy predčasného ukončenia školskej dochádzky,
  • pomenovanie kompetencií školského psychológa,
  • vzorový dokument Individuálny vzdelávací program,
  • vzdelávacie programy k téme podporných opatrení.

Prepájanie inštitúcií na regionálnej úrovni má výrazný dosah na ovplyvňovanie zmeny vzdelávacej politiky v kraji. Sme radi, že nás rôzne inštitúcie prizývajú do spolupráce pri realizácii konferencií a šírení osvety o aktuálnych možnostiach inkluzívneho vzdelávania v praxi,“ uzavrela Valeková.

 

Zdielať tento článok