Digitálne nástroje vo vyučovaní slovenského jazyka a literatúry: motivácia, tvorivosť, interaktivita

Aj na hodinách slovenského jazyka a literatúry sa dá „hrať“. Namiesto tradičných cvičení môžu žiaci tvoriť, súťažiť, vizualizovať texty či analyzovať videá a pritom si nevedome rozvíjajú jazykové i tvorivé zručnosti.

Digitálne nástroje ako Kahoot, Quizizz, Wordwall, Canva či YouTube dávajú učiteľom nový priestor, ako zapojiť žiakov do práce s textom, podporiť čítanie s porozumením, slovnú zásobu i gramatiku cez interaktívne výzvy, kvízy a audiovizuálne projekty.

Na online metodickom stretnutí „IKT výčiny na hodinách slovenčiny (digitálne technológie na hodinách slovenského jazyka a literatúry) vám ukážeme, ako premeniť tradičné vyučovanie na tvorivý proces, v ktorom sa digitálne technológie stanú prirodzenou súčasťou hodiny a nie len doplnkom.

 

Čo sa naučíte?

  • využívať digitálne kvízy a hry (Kahoot, Quizizz, Wordwall) na precvičenie pravopisu, gramatiky a čítania s porozumením,

  • tvoriť vizuálne a motivačné úlohy pre žiakov pomocou Canvy,

  • efektívne pracovať s videom (YouTube) ako s metodickým nástrojom – od výberu vhodného obsahu až po následné reflexie a diskusie,

  • vytvoriť prepojenie medzi jazykovou praxou a digitálnym prostredím, ktoré žiaci denne používajú.

 

Pre koho?

Učitelia slovenského jazyka a literatúry na 2. stupni ZŠ, gymnáziách a SŠ, ktorí chcú priniesť do svojich hodín viac tvorivosti, interaktivity a zážitku.

🎯 Predpokladaná vstupná úroveň: začiatočník

 

🗓️ Kedy: 13., 14., 15. októbra 2025, 15:00 – 18:00

🌐 Forma: Online – MS Teams

🔗 Prihlasovanie: https://edu.nivam.sk/sk/edu/group/7416

 

„Tento projekt sa realizuje vďaka podpore Európskeho sociálneho fondu (ESF+) v rámci Programu Slovensko.“

Zdielať tento článok