V súčasnom dynamickom prostredí vzdelávania je nevyhnutné, aby pedagógovia a odborní pracovníci neustále rozvíjali svoje kompetencie. Národný inštitút vzdelávania a mládeže (NIVaM) ponúka sériu bezplatných vzdelávacích programov zameraných na podporné opatrenia vo výchove a vzdelávaní. Tieto programy sú navrhnuté tak, aby poskytli účastníkom praktické nástroje a poznatky potrebné na efektívnu prácu s deťmi a žiakmi s rôznymi potrebami.
Široké spektrum tém, ktoré vychádzajú priamo z praxe
Krajské pracoviská NIVaM ponúkajú viac než desiatku programov, ktoré sa venujú: diagnostike a podpore detí a žiakov v predškolskom aj školskom veku, úpravám vo vzdelávaní podľa individuálnych potrieb, osvojovaniu slovenského jazyka ako druhého/cudzieho jazyka a práci s Katalógom podporných opatrení. Tieto programy sú navrhnuté tak, aby reflektovali legislatívne zmeny aj potreby školskej praxe.
Každý program je vedený skúsenými lektormi. Prinášajú do programov vzdelávania bohaté skúsenosti a praktické poznatky, ktoré môžu účastníci efektívne aplikovať v praxi. Programy sú navrhnuté tak, aby boli interaktívne a zamerané na využitie v každodennej pedagogickej činnosti.
Programy inovačného vzdelávania v ponuke NIVaM sú bezplatné a prebiehajú v kombinovanej forme prezenčného a online školenia. Pripravili sme pre vás komplexní prehľad vzdelávaní, kde sú ešte voľné miesta a stíhate ich absolvovať ešte do konca školského roka. Nižšie sme pre vás pripravili prehľad programov, s krajskými pracoviskami, ktoré ich aktuálne poskytujú. Stačí navštíviť príslušný hypertextový odkaz a zaregistrovať sa. Tešíme sa na vašu účasť.
Diagnostika detí a žiakov mladšieho a staršieho školského veku v systéme podporných opatrení
Účastníci získajú zručnosti v oblasti pedagogickej diagnostiky a naučia sa, ako tieto poznatky uplatniť pri nastavovaní a realizácii podporných opatrení u detí školského veku.
Trnava |
|
Banská Bystrica |
Diagnostika detí predškolského veku v systéme podporných opatrení
Program učí pedagógov využívať diagnostické nástroje na identifikáciu špecifických potrieb detí v predškolskom veku. Účastníci sa naučia zaznamenať výsledky diagnostiky a efektívne ich preniesť do výchovno-vzdelávacieho procesu.
Komárno |
|
Žilina |
Osvojovanie si slovenského jazyka ako druhého/cudzieho jazyka v materskej škole
Tento program podporuje učiteľov pri výučbe slovenského jazyka ako druhého alebo cudzieho jazyka. Poskytuje metodickú oporu, praktické príklady a nástroje pre efektívnu prácu s deťmi a žiakmi s odlišným materinským jazykom.
Bratislava |
Osvojovanie si slovenského jazyka ako druhého/cudzieho jazyka v základnej a strednej škole
Program pripravuje učiteľov na prácu so žiakmi s iným materinským jazykom v základných a stredných školách. Zameriava sa na efektívne metódy výučby slovenčiny ako vyučovacieho jazyka a poskytuje konkrétne postupy vrátane jazykovej diagnostiky na určenie úrovne žiaka.
Trnava |
Poskytovanie podporných opatrení deťom a žiakom v mladšom a staršom školskom veku
Cieľom programu je zvýšiť kompetencie pedagógov v oblasti aplikácie podporných opatrení v základných a stredných školách. Účastníci získajú konkrétne príklady z praxe a prehľad možností dostupnej podpory.
Žilina |
Poskytovanie podporných opatrení deťom v predškolskom veku
Cieľom programu je rozvíjať kompetencie potrebné na výber, aplikáciu a vyhodnocovanie účinnosti podporných opatrení v materských školách. Účastníci sa oboznámia s prístupmi rešpektujúcimi individuálne potreby detí a podmienky škôl.
Komárno |
|
Žilina |
Systém podporných opatrení ako nástroj na dosahovanie inklúzie detí/žiakov so zdravotným postihnutím vo vzdelávaní
Program rozvíja odborné zručnosti pedagógov a odborných zamestnancov pri podpore detí a žiakov so zdravotným postihnutím. Účastníci sa naučia identifikovať individuálne potreby, používať špeciálne edukačné pomôcky, upraviť školské prostredie a využiť formy terapie tak, aby podporili inkluzívne a personalizované vzdelávanie.
Nitra |
Systém podporných opatrení ako nástroj sociálnej inklúzie detí/žiakov
Program sa zameriava na budovanie pozitívnej sociálnej klímy a podporu inkluzívneho vzdelávania. Účastníci sa naučia vytvárať prostredie, v ktorom sú všetci žiaci rešpektovaní, akceptovaní a podporovaní.
Košice |
Úpravy vo vzdelávaní podľa individualizovaných potrieb žiakov v systéme podporných opatrení
Program pripravuje pedagógov na individualizáciu cieľov, metód, foriem a hodnotenia výučby v súlade s potrebami žiakov. Poskytuje nástroje na vytváranie podporného a inkluzívneho školského prostredia.
Košice |
|
Trnava |
|
Nitra |
|
Nitra |
Zdielať tento článok