Úpravy kurikúl, inklúzia i umelá inteligencia v školách. Kľúčové témy, ktoré vo svojich krajinách v súčasnosti riešia, sa vo viacerých bodoch prelínajú. Národný inštitút vzdelávania a mládeže (NIVaM) a Národní pedagogický institut ČR (NPI ČR) sa na tom zhodli na nedávnom pracovnom stretnutí v Bratislave.
Zástupcovia vedenia oboch inštitúcií využili priestor na zdieľanie skúseností, výmenu know-how a hľadanie spoločných prienikov v oblasti vzdelávacej politiky a praxe medzi Slovenskou a Českou republikou.
Inštitúcie spája nielen podobný typ zázemia, organizácie vedenia, rezortná príslušnosť k ministerstvu školstva v ich krajinách či aktívne regionálne pôsobenie. Prelínajú sa i vo svojich prioritách:
- inklúzia a rovnosť šancí, ktorá predpokladá podporu každého dieťaťa bez rozdielov,
- implementácia nových kurikúl, vďaka ktorým sa modernizuje obsah a prístupy vo vyučovaní,
- digitalizácia a umelá inteligencia, prostredníctvom ktorej sa hľadajú možnosti, ako technológie a AI využiť vo vzdelávaní,
- podpora talentovaných žiakov, cez ktorú môžu rozvíjať svoj potenciál,
- riadenie škôl, ktoré vytvára inšpiratívne a bezpečné prostredie pre žiakov aj učiteľov.
Pracovné stretnutie sa konalo 6. októbra 2025 na pôde Národného inštitútu vzdelávania a mládeže. Pre obe strany bolo pridanou hodnotou vo vzťahu k riešeniu prebiehajúcich reforiem aj ďalších dôležitých otázok školskej praxe.
Zdielať tento článok
