Program inovačného vzdelávania (PIV)
Cieľom programu inovačného vzdelávania je prehĺbenie, rozšírenie a inovácia profesijných kompetencií potrebných na výkon pracovnej činnosti pedagogického a odborného zamestnanca alebo uplatnenie najnovších poznatkov alebo skúseností z praxe vo výchove a vzdelávaní. Realizuje sa v rozsahu 50 hodín, z toho 30 hodín (5 dní x 6 hodín) prezenčne a 20 hodín dištančne. Obsahuje niekoľko dištančných úloh (výstupov, ktoré vypracujú účastníci). Program sa spravidla realizuje 2 – 3 mesiace a končí prezentáciou pred trojčlennou komisiou. Účastníci PIV získavajú osvedčenie o absolvovaní.
POSKYTOVANIE PODPORNÝCH OPATRENÍ DEŤOM V PREDŠKOLSKOM VEKU
Účastník programu vzdelávania si v súlade s Katalógom podporných opatrení rozšíri spôsobilosti vybrať, aplikovať a vyhodnotiť efektivitu a účinnosť konkrétneho podporného opatrenia/opatrení prípadne jeho/ich modifikácie v procese výchovy a vzdelávania v najlepšom záujme dieťaťa a s ohľadom na podmienky materskej školy, ktorú navštevuje. ► Poskytovanie podporných opatrení deťom v predškolskom veku | Kompletná ponuka PIV
POSKYTOVANIE PODPORNÝCH OPATRENÍ DEŤOM A ŽIAKOM V MLADŠOM A STARŠOM ŠKOLSKOM VEKU
Účastník programu vzdelávania si v súlade s Katalógom podporných opatrení rozšíri spôsobilosti vybrať, aplikovať a vyhodnotiť efektivitu a účinnosť konkrétneho podporného opatrenia/opatrení prípadne jeho/ich modifikácie v procese výchovy a vzdelávania v najlepšom záujme dieťaťa a žiaka a s ohľadom na podmienky školy, ktorú navštevuje. ► Poskytovanie podporných opatrení deťom a žiakom v mladšom a staršom školskom veku | Kompletná ponuka PIV
OSVOJOVANIE SI SLOVENSKÉHO JAZYKA AKO DRUHÉHO/CUDZIEHO JAZYKA V MATERSKEJ ŠKOLE
V rámci programu sa účastníci vzdelávania oboznámia s konkrétnymi postupmi na realizáciu podporného opatrenia na zabezpečenie osvojovania si vyučovacieho (slovenského) jazyka v materskej škole u detí s odlišným materinským jazykom. Program je zameraný na aplikáciu metód a foriem výučby slovenského jazyka v procese vzdelávania detí s odlišným materinským jazykom. Obsahom programu vzdelávania sú možnosti diagnostikovania jazykovej úrovne dieťaťa. ► Osvojovanie si slovenského jazyka ako druhého/cudzieho jazyka v materskej škole | Kompletná ponuka PIV
OSVOJOVANIE SI SLOVENSKÉHO JAZYKA AKO DRUHÉHO/CUDZIEHO JAZYKA V ZÁKLADNEJ A STREDNEJ ŠKOLE
V rámci programu sa účastníci vzdelávania oboznámia s konkrétnymi postupmi pre realizáciu podporného opatrenia na zabezpečenie osvojovania si vyučovacieho (slovenského) jazyka v základnej a strednej škole u žiakov s odlišným materinským jazykom. Program je zameraný na aplikáciu metód a foriem výučby slovenského jazyka v procese výchovy a vzdelávania žiakov s odlišným materinským jazykom. Obsahom programu vzdelávania je diagnostikovanie jazykovej úrovne žiaka (vstupný test na určenie úrovne ovládania slovenského jazyka). ► Osvojovanie si slovenského jazyka ako druhého/cudzieho jazyka v základnej a strednej škole | Kompletná ponuka PIV
DIAGNOSTIKA DETÍ PREDŠKOLSKÉHO VEKU V SYSTÉME PODPORNÝCH OPATRENÍ
V programe inovačného vzdelávania sa účastníci oboznámia s využitím diagnostických metód a nástrojov pedagogickej a orientačnej diagnostiky v súvislosti s poskytovaním podporných opatrení. Naučia sa analyzovať, interpretovať a v rámci multidisciplinárnej spolupráce implementovať získané výsledky procesu diagnostikovania do výchovno-vzdelávacieho procesu, zaznamenať ich do relevantných dokumentov a v prípade potreby odporučiť konkrétne podporné opatrenia. ► Diagnostika detí predškolského veku v systéme podporných opatrení | Kompletná ponuka PIV
DIAGNOSTIKA DETÍ V MLADŠIEHO A STARŠIEHO ŠKOLSKÉHO VEKU V SYSTÉME PODPORNÝCH OPATRENÍ
V programe inovačného vzdelávania sa účastníci oboznámia s využitím diagnostických metód a nástrojov pedagogickej a orientačnej diagnostiky v súvislosti s poskytovaním podporných opatrení. Naučia sa analyzovať, interpretovať a v rámci multidisciplinárnej spolupráce implementovať získané výsledky procesu diagnostikovania do výchovno-vzdelávacieho procesu, zaznamenať ich do relevantných dokumentov a v prípade potreby odporučiť konkrétne podporné opatrenia. ► Diagnostika detí a žiakov mladšieho a staršieho školského veku v systéme podporných opatrení | Kompletná ponuka PIV
ÚPRAVY VO VZDELÁVANÍ PODĽA INDIVIDUALIZOVANÝCH POTRIEB ŽIAKOV V SYSTÉME PODPORNÝCH OPATRENÍ
Program inovačného vzdelávania sa zameriava na rozvoj profesijných kompetencií pedagogických zamestnancov potrebných k podpore žiaka vo výchovno-vzdelávacom procese. Absolvent programu získa kompetencie ako správne modifikovať obsah alebo formu vzdelávania s prihliadnutím na špecifiká žiakov a nastaviť hodnotenie v zmysle platnej legislatívy. Zoznámi sa s príkladmi úpravy cieľov a využitia vhodných metód a foriem pri zabezpečení optimálneho prostredia pre výchovu a vzdelávanie a rozvoj každého žiaka. ► Úpravy vo vzdelávaní podľa individualizovaných potrieb žiakov v systéme podporných opatrení | Kompletná ponuka PIV
SYSTÉM PODPORNÝCH OPATRENÍ AKO NÁSTROJ SOCIÁLNEJ INKLÚZIE DETÍ/ŽIAKOV
Program inovačného vzdelávania reflektuje súčasné teoretické a praktické poznanie problematiky sociálnej inklúzie. Je zameraný na procesy, ktoré umožňujú vytvárať prostredie, kde sú všetci jednotlivci akceptovaní, rešpektovaní, majú rovnaké príležitosti a zapájajú sa do bežného života školy alebo školského zariadenia. Absolvent vzdelávania dokáže samostatne alebo v rámci tímovej spolupráce úspešne realizovať sociálnu inklúziu detí a žiakov v systéme podporných opatrení v súlade s modernými vývojovými trendmi. ► Systém podporných opatrení ako nástroj sociálnej inklúzie detí/žiakov | Kompletná ponuka PIV
DOSAHOVANIE ŠKOLSKEJ SPÔSOBILOSTI DIEŤAŤA PREDŠKOLSKÉHO VEKU V SYSTÉME PODPORNÝCH OPATRENÍ
Program inovačného vzdelávania sa zameriava na rozvíjanie profesijných kompetencií pedagogických zamestnancov potrebných na podporu školskej spôsobilosti každého dieťaťa v materskej škole, príp. v zariadení predprimárneho vzdelávania. Absolvent programu si inovuje poznanie o východiskách, princípoch a filozofii uplatňovania podporného opatrenia súvisiaceho s dosahovaním školskej spôsobilosti. Bude vedieť identifikovať individuálne špecifiká dieťaťa, ktoré by mu znemožnili úspešné zvládnutie vzdelávania v základnej škole. Po absolvovaní programu bude adekvátne reagovať na vlastné diagnostické zistenia ďalším plánovaním a realizovaním aktivít, ktoré dieťaťu pomôžu pri dosiahnutí školskej spôsobilosti vo všetkých oblastiach. Didaktika predprimárneho vzdelávania, ktorá je hlavnou súčasťou programu, sa však zameriava na rozvíjanie dieťaťa v kľúčových oblastiach, akými sú jazyk a reč, exekutívne funkcie, sociálna a emocionálna oblasť, hrubá motorika, jemná motorika, grafomotorika, vizuomotorická koordinácia, zmyslové vnímanie a iné. ► Dosahovanie školskej spôsobilosti dieťaťa predškolského veku v systéme podporných opatrení | Kompletná ponuka PIV
SYSTÉM PODPORNÝCH OPATRENÍ AKO NÁSTROJ SOCIÁLNEJ INKLÚZIE DETÍ/ŽIAKOV SO ZDRAVOTNÝM POSTIHNUTÍM VO VZDELÁVANÍ
Program inovačného vzdelávania sa zameriava na rozvíjanie profesijných kompetencií pedagogických a odborných zamestnancov potrebných na podporu dieťaťa/žiaka so zdravotným postihnutím v škole alebo v školskom zariadení. Absolvent programu bude poznať východiská princípov a filozofie opatrení súvisiacich s podporou dieťaťa/žiaka so zdravotným postihnutím v škole alebo v školskom zariadení. Bude vedieť identifikovať individuálne špecifiká dieťaťa/žiaka, bude poznať osobitné formy komunikácie, mať informácie o potrebe a spôsobe úpravy priestorov školy alebo školského zariadenia a využití univerzálnych, kompenzačných a špeciálnych edukačných pomôcok. Bude schopný adekvátne uplatňovať základné informácie o terapiách vo vzdelávaní, ktoré môžu dieťaťu/žiakovi pomôcť pri dosahovaní personalizovaných vzdelávacích cieľov. ► Systém podporných opatrení ako nástroj na dosahovanie inklúzie detí/žiakov so zdravotným postihnutím vo vzdelávaní | Kompletná ponuka PIV