VÝZVA NA ZAPOJENIE SA DO NP POP 3 – školský digitálny koordinátor (ŠDK)

VÝZVA NA ZAPOJENIE SA DO NÁRODNÉHO PROJEKTU

Podpora pomáhajúcich profesií 3

Pre základné a stredné školy

Podporovaná pozícia – školský digitálny koordinátor (ŠDK)

 

Výzva je určená pre školy, ktoré do projektu zatiaľ nie sú zapojené, pre školy, ktoré sú zapojené v projekte a nemajú obsadenú žiadnu pozíciu ŠDK a pre školy, ktoré sú zapojené v projekte a majú záujem o prehodnotenie počtu obsadených pozícií ŠDK1 a je otvorená do 13.5.2025

(V prípade škôl bez právnej subjektivity prihlasovanie realizuje zriaďovateľ školy.)

 

Národný inštitút vzdelávania a mládeže (ďalej aj „NIVaM“)

 

Školy  oprávnené na zapojenie sa do projektu:

Škola musí byť zaradená do Siete škôl a školských zariadení SR, a zároveň nesmie byť financovaná prevažne zo súkromných zdrojov, t. j. súkromné zdroje financovania nepredstavujú 50% a viac.

Do projektu sa môžu zapojiť:

  • základné školy podľa § 29 školského zákona,
  • stredné školy podľa § 32 písm. a) až e) školského zákona.

 

Upozornenie: špeciálne školy podľa § 94 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) nie sú v rámci výzvy oprávnené, t. j. výzva sa na nich nevzťahuje.

Škola si môže žiadať o jednotlivé úväzky a to maximálne do výšky a za podmienok stanovených kľúčom k relevantnej pozícii (viď Príloha 1).

 

Aktuálne otvorená pozícia v projekte: Školský digitálny koordinátor (ďalej len „ŠDK”)

 

Kvalifikačné predpoklady pre pozíciu ŠDK:

Každá pozícia školského digitálneho koordinátora musí byť obsadená zamestnancom, ktorý spĺňa kvalifikačné predpoklady v súlade s zákonom č. 138/2019 o pedagogických a odborných zamestnancoch, v zmysle vyhlášky – Vyhláška Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky č. 173/2023 Z. z. o kvalifikačných predpokladoch pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov a ďalšou príslušnou legislatívou.

Zamestnanec na pozícii školského digitálneho koordinátora je povinný do roka od nástupu na pozíciu predložiť potvrdenie o absolvovaní akreditovaného vzdelávania (akceptujeme aj vzdelávanie realizované v rámci pôsobenia na pozícii školského digitálneho koordinátora v projektoch financovaných zo zdrojov EÚ). 

Zoznam akceptovaných akreditovaných vzdelávaní (počas realizácie projektu môžu byť odsúhlasené aj iné vzdelávania): 

  • inovačné vzdelávanie (min. 50 hod.) – „Transformácia vzdelávania a školy pre digitálnu dobu“ (poskytovateľ Univerzita Pavla Jozefa Šafárika),
  • inovačné vzdelávanie (min. 50 hod.) – „Digitálna transformácia vzdelávania a školy“ (poskytovateľ Univerzita Pavla Jozefa Šafárika),
  • inovačné vzdelávanie (min. 50 hod.) –„Program koordinátorov digitálnych kompetencií (PKDK)“ (poskytovateľ JA Slovensko).

 

Veľkosť úväzkov:

Na základe rozhodnutia Ministerstva školstva, výskumu vývoja a mládeže SR sumár všetkých úväzkov školského digitálneho koordinátora nemôže presiahnuť 125 % plného úväzku. V rámci pridelených úväzkov, resp. kombinácie úväzkov,  môže vyučovať nasledovný počet hodín:

  • 25 % úväzok ŠDK – max. 18 hodín vyučovania
  • 50 % úväzok ŠDK – max. 15 hodín vyučovania
  • 75 % úväzok ŠDK – max. 11 hodín vyučovania
  • 100 % úväzok ŠDK – max. 5 hodín vyučovania

Do celkového sumáru úväzku 125% sa nezarátava práca vykonávaná počas dní pracovného pokoja, štátnych sviatkov a čerpania dovolenky ŠDK.

Veľkosť úväzku na pozíciu (platí pre všetky pozície) je možné stanoviť len na úrovni 25 %, 50 %, 75 % a 100%. Schválený úväzok na pozíciu  je možné rozdeliť aj medzi viacerých pedagogických zamestnancov nasledovne:

  • 25 % – nie je možné deliť,
  • 50 % – je možné rozdeliť na 25 % + 25 %,
  • 75 % – je možné rozdeliť na 50 % + 25 %,
  • 100 % – je možné deliť na 50 % + 50 %,
  • 150 % – je možné deliť na 100 % + 50 % alebo 50 % + 50 % + 50 %,
  • 200 % – je možné deliť na 100 % + 100 % alebo 100 % + 50 % + 50 % alebo 50 % + 50 % + 50 % + 50 %.

 

Náplň práce

Úlohou školského digitálneho koordinátora je koordinovať informatizáciu a vzdelávanie prostredníctvom digitálnych technológií s cieľom podporiť transformáciu vzdelávania a školy pre 21. storočie, resp. digitálnu budúcnosť.

Náplňou práce školského digitálneho koordinátora nie je to isté ako to, čo tvorí náplň správcu siete IKT.

V zmysle zákona č. 138/2019 Z. z. má školský digitálny koordinátor zabezpečovať:

  • poradenstvo a odbornú pomoc v oblasti zavádzania nových digitálnych metód do vzdelávania,
  • spätnú väzbu pedagogickým zamestnancom školy v uplatňovaní a využívaní digitálnych metód a foriem výchovy a vzdelávania a digitálnych prostriedkov využívaných vo výchove a vzdelávaní,
  • vzdelávanie v oblasti využívania digitálneho obsahu alebo foriem práce s digitálnym obsahom,
  • digitálny materiál k vzdelávacím štandardom vyučovacích predmetov alebo vzdelávacích oblastí,
  • pravidelnú informovanosť o možnostiach využívania digitálnych technológií vo výchove a vzdelávaní a možnostiach zabezpečenia kybernetickej bezpečnosti,
  • poradenstvo v rámci digitálnych technológií,
  • administráciu online testovaní,
  • dostupnosť externých vzdelávacích zdrojov.

 

Financovanie nákladov pozície

V rámci jednotkového nákladu (ďalej aj „JN“) budú podporované novovytvorené pracovné miesta v školách a/alebo sa zachovajú existujúce pracovné miesta podporené z ESF cez OPĽZ v programovom období 2014 -2020.

 

  • Jednotkový náklad je 2 572,00 EUR /mesačne/pracovné miesto ŠDK.
  • Jednotkový náklad je tvorený personálnymi výdavkami (hrubá mesačná mzda; odvody zamestnávateľa).
  • Výška sa môže meniť na základe legislatívy.

 

Podmienky financovania a podpory pozície ŠDK musia byť v súlade s aktuálne platným  Zjednodušeným vykazovaním výdavkov pre obdobie 2021 – 2027.

 

V prípade, ak zamestnanec  bude na pozícii pracovať menej ako mesiac (napr. nástup do pracovného pomeru počas mesiaca), jednotkový náklad na túto pozíciu bude alikvotne prepočítaný. Jednotkový náklad bude alikvotne prepočítaný aj v prípade, ak bude zamestnanec pracovať na pozícii na kratší pracovný pomer (napr. 50% pracovný pomer).

 

Dĺžka realizácie aktivít

Financovanie pozície ŠDK je zabezpečené z národného projektu do konca augusta 2026.

 

Spôsob prihlasovania sa

Školy sa budú prihlasovať do projektu prostredníctvom elektronického prihlasovacieho formulára zverejneného na stránke NIVaM. (https://nivam.sk/prihlasovanie-pop3-25-26-sdk/)

 

Vyhodnocovanie výzvy

Po ukončený výzvy a spracovaní prihlášok, MŠVVaM SR realizuje vyhodnotenie výzvy , na základe ktorej  pridelí  úväzky ŠDK jednotlivým školám podľa kľúčovania.

Pri vyhodnocovaní žiadostí budú uprednostnené školy s čo najväčším počtom žiakov a školy, ktoré sú k 1.9.2025 súčasťou spájania sa do väčších celkov, napr. spojených škôl.

 

Kontaktné údaje

V prípade otázok nás môžete kontaktovať na pomocpop@nivam.sk

 

Ďalšie informácie

Ďalšie informácie nájdete v implementačnom manuáli NP POP 3.

 

 


1  Školy, ktoré chcú naďalej v NP POP3 pokračovať s rovnakým počtom  obsadených pozícií ŠDK sa do výzvy  neprihlasujú. V nasledujúcom školskom roku im bude financovaný rovnaký počet pozícií ako v školskom roku 2024/2025 (na ktorý majú nárok v zmysle zmluvy o NFP, ZVV a IM).


 

PRÍLOHA 1

Kľúč, ktorý stanovuje maximálnu hranicu podpory pre jednotlivé školy

Školský digitálny koordinátor (ŠDK)

Spočítavajú sa body za počet žiakov a počet zamestnancov, výsledný súčet dáva 0,25-2 úväzky.

Body za žiakov:

  • Škola do 100 žiakov – 1 bod
  • 101 – 250 žiakov – 2 body
  • 251 – 400 žiakov – 3 body
  • 401 – 550 žiakov – 4 body
  • 551 – 750 žiakov – 5 bodov
  • 751 – 1000 žiakov – 6 bodov
  • 1001 – 1400 žiakov – 7 bodov

 

Body za pedagogických a odborných zamestnancov (PZ/OZ):

  • Škola do 10 PZ/OZ – 1 bod
  • 11 – 30 PZ/OZ – 2 body
  • 31 – 45 PZ/OZ – 3 body
  • 46 – 60 PZ/OZ – 4 body
  • 61 – 80 PZ/OZ – 5 bodov
  • 81 – 100 PZ/OZ – 6 bodov
  • 101 – 130 PZ/OZ – 7 bodov
  • 131 a viac PZ/OZ – 8 bodov

 

Pridelenie počtu úväzkov ŠDK podľa súčtu bodov:

  • 1 – 2 body – 0,25 úväzku ŠDK
  • 3 – 4 body – 0,5 úväzku ŠDK
  • 5 – 6 bodov – 1 úväzok ŠDK
  • 7 – 8 bodov – 1,5 úväzku ŠDK
  • 9 a viac bodov – 2 úväzky ŠDK

 


 

Často kladené otázky NP POP3 – Školský digitálny koordinátor

 


Zdielať tento článok