Ukončili sme výzvu na zapojenie sa do NP POP3 – školský digitálny koordinátor

UKONČILI SME VÝZVA NA ZAPOJENIE SA DO NÁRODNÉHO PROJEKTU

Podpora pomáhajúcich profesií 3

Pre základné a stredné školy

Podporovaná pozícia – školský digitálny koordinátor (ŠDK)

(v prípade škôl bez právnej subjektivity prihlasovanie realizoval zriaďovateľ školy)

Výzva bola určená pre školy, ktoré do projektu zatiaľ neboli zapojené, pre školy, ktoré sú zapojené v projekte a nemajú obsadenú žiadnu pozíciu ŠDK a pre školy, ktoré sú zapojené v projekte a majú záujem o prehodnotenie počtu obsadených pozícií ŠDK1 .

Výzva bola otvorená do 20. mája 2024.

V prípade, že škola nebola vo výzve úspešná, žiadosť o odvolanie môže poslať do 26. júla 2024.

Postup ministerstva pri výbere bol nasledovný:
• Úväzky školám, ktoré už ŠDK majú, sa nenavyšovali.
• Boli uprednostnené školy, ktoré ŠDK zatiaľ nemajú a poslali správne vyplnenú žiadosť.

Na základe vyhodnotenia sa rozhodlo podporiť 153 škôl, čo po sčítaní predstavuje 71 plných úväzkov.

V prípade, že škola nebola vo výzve úspešná, necháva NIVaM možnosť na odvolanie a dodatočné pridelenie pozície, a to v prípade, ak vybrané školy neobsadia všetky pridelené pozície. Toto odvolanie môže poslať iba škola, ktorá už má určenú/vybranú osobu na pozíciu ŠDK v prípade úspešnej žiadosti.

Zároveň musí obsahovať:
• Zdôvodnenie žiadosti.
• Meno a životopis budúceho ŠDK.
• Prepojenie pozície ŠDK s plánom digitálnej transformácie školy, resp. víziou školy.
• Krátky opis už realizovaných alebo zrealizovaných aktivít školy pre podporu digitálnej transformácie.

Pozícia ŠDK má umožniť transformáciu vzdelávania prostredníctvom digitálnych technológií a skvalitniť systém podpory pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov pri využívaní digitálnych technológií v edukačnom procese, čím sa naplnia aj ciele Programu informatizácie školstva do roku 2030.

PRIPÁJAME VYHODNOTENIE VÝZVY NA ZAPOJENIE SA DO NÁRODNÉHO PROJEKTU POP3, pre základné a stredné školy

Podporovaná pozícia – školský digitálny koordinátor (ŠDK)

Vyhodnotenie_POP3_ŠDK

Zdielať tento článok