PISA 2025 – hlavné meranie

Vitajte na informačnej stránke Oddelenia medzinárodných meraní NIVaM pre medzinárodnú štúdiu PISA 2025.

Základné informácie

PISA (Programme for International Student Assessment) je rozsiahly medzinárodný výskum pod záštitou OECD, ktorý skúma systém vzdelávania v jednotlivých krajinách. Zameriava sa na zisťovanie úrovne gramotnosti v oblasti čítania, matematiky a prírodných vied 15-ročných žiakov a na základe týchto údajov hodnotí a porovnáva vzdelávacie systémy krajín. Jedna z troch oblastí gramotnosti je v každom cykle hlavnou oblasťou, čo znamená, že je tejto oblasti venovaná väčšia pozornosť. Žiaci riešia viac úloh z tejto oblasti a tak isto sa položky v dotazníku vzťahujú primárne na túto oblasť. Hlavnou oblasťou v štúdii PISA 2025 je prírodovedná gramotnosť, viac informácií môžete nájsť v Rámci štúdie. Prírodovedná gramotnosť bola hlavnou doménou naposledy v cykle 2015 – informácie a výsledky nájdete v národnej alebo medzinárodnej správe PISA 2015. Do jednotlivých cyklov sú zaradené aj tzv. inovatívne domény – pre cyklus 2025 ide o oblasť Učenie sa v digitálnom svete.

Štúdia sa realizuje od roku 2000 v trojročných cykloch a v hlavnom meraní 2025 je zapojených viac ako 80 krajín sveta. Merania sa zúčastňujú žiaci základných škôl, špeciálnych základných škôl, 8- a 4-ročných gymnázií a stredných odborných škôl, ktorí v roku 2025 dovŕšili vek 15 rokov a 3 mesiace až 16 rokov a 2 mesiace a navštevujú 7. alebo vyšší ročník. V rámci jednej školy je do merania zapojených najviac 42 žiakov, teda, buď sa zapoja všetci žiaci, ktorí spĺňajú podmienky (ak má škola 42 alebo menej takýchto žiakov), alebo medzinárodné centrum štúdie náhodne vyberie 42 žiakov z danej školy (ak má škola viac ako 42 vyhovujúcich žiakov).

Na Slovensku sa v tomto cykle štúdie zapojí približne 6 000 žiakov z 300 škôl. Výber reprezentatívnej výskumnej vzorky je zabezpečený stratifikovaným náhodným výberom – vo vzorke je zachovaný rovnaký pomer sledovaných vlastností škôl, ktorý zodpovedá rozloženiu v celej populácii 15-ročných žiakov. Sledované vlastnosti (t. j. stratifikačné premenné) sú typ školy, región, vyučovací jazyk a priemerný výsledok žiakov školy v národnom meraní T9 za posledné 3 roky. Proces výberu vzorky slúži na to, aby bolo možné výsledky zistené na relatívne malej vzorke (približne 12 % žiakov vo veku 15 rokov) zovšeobecniť na celú populáciu 15-ročných žiakov, a tiež na to, aby boli zachované technické štandardy výskumu a získané dáta boli valídne, objektívne a porovnateľné s ostatnými zapojenými krajinami. Detailné informácie o výbere vzorky a technických štandardoch štúdie môžete nájsť napríklad v Technickej správe z cyklu 2022 (v anglickom jazyku).

Výskum primárne slúži na vytvorenie celistvého a objektívneho obrazu o stave školstva a vzdelávania, ktorý je možné porovnať so stavom v ostatných krajinách alebo v minulých cykloch merania. Výsledky škôl a žiakov sú vo všetkých databázach anonymizované.

Samotné meranie bude prebiehať v apríli 2025 podľa individuálneho harmonogramu zúčastnených škôl. Žiaci riešia kognitívne úlohy a vypĺňajú dotazník v elektronickom online prostredí TAO, ktoré je pre potreby štúdie PISA prispôsobené hlavným organizátorom výskumu – Austrálskym výborom pre výskum vzdelávania (ACER). Kognitívna časť merania pozostáva z dvoch blokov po 60 minút (rozdelených krátkou prestávkou), dotazníková časť potom trvá približne 35 minút.

Pred testovaním

Ak je škola zaradená do vzorky škôl vybraných do hlavného merania štúdie PISA 2025, všetky základné informácie  už má zástupca školy v meraní PISA – školský koordinátor. Cieľom nasledujúcich častí je poskytnúť stručný prehľad o všetkých procesoch, ktoré v súvislosti s touto medzinárodnou štúdiu v školách prebiehajú. Keďže sú takmer všetky informácie súvisiace s procesnou stránkou výskumu PISA verejné (okrem samotných kognitívnych úloh, ktoré podliehajú utajeniu), poskytujú základné informácie o fungovaní štúdie pre zúčastnených žiakov a ich rodičov, taktiež pre širokú verejnosť.

Do výskumnej vzorky v štúdii PISA vyberá školy medzinárodné centrum tzv. stratifikovaným výberom tak, aby výsledná vzorka zodpovedala technickým štandardom štúdie, a aby zároveň čo najpresnejšie zodpovedala rozloženiu sledovaných (stratifikačných) parametrov v celej populácii 15 ročných žiakov. NIVaM priamo školy nevyberá, no jeho úlohou v tomto štádiu prípravy merania je zabezpečiť, aby medzinárodné centrum obdržalo čo najpresnejšie a najkvalitnejšie údaje o slovenskej populácii, ako aj o vlastnostiach škôl; iba tak je možné zabezpečiť, aby vybraná vzorka škôl čo najlepšie zodpovedala skutočnému rozloženiu populácie cieľovej skupiny žiakov (čo je jedna zo základných podmienok pre zabezpečenie vysokej kvality výsledných dát z merania). Keďže MŠVVaM SR považuje výsledky merania PISA za veľmi dôležitú a relevantnú spätnú väzbu pre vzdelávací systém SR, ktorú zohľadňuje pri prijímaní strategických rozhodnutí pre jeho ďalšie smerovanie (tzv. reformy školstva), účasť škôl na tomto monitorovaní je podľa § 154 odst. 5 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov povinná. Taktiež technické štandardy štúdie PISA vyžadujú, aby sa merania zúčastnili všetky školy zaradené do vzorky. Neúčasť vybranej školy považuje za výnimočnú, a to vtedy, ak sa škola z objektívnych a veľmi vážnych dôvodov nemôže testovania zúčastniť, napríklad vyradenie zo siete škôl alebo rekonštrukcia školy po zasiahnutí prírodnou katastrofou.

Školský koordinátor

Prvou úlohou vybranej školy je určenie osoby zodpovednej za realizáciu merania v škole – školského koordinátora. Toho následne kontaktuje Oddelenie medzinárodných meraní NIVaM (ďalej v texte len „OMM“), ktoré mu poskytne všetky potrebné informácie na úspešné (a čo najmenej stresujúce) zvládnutie štúdie. OMM poskytuje školským koordinátorom informácie o procese prípravy a realizácie merania PISA elektronickou poštou, ako aj prostredníctvom online webinárov a prezenčných školení. Prezenčné školenia organizuje OMM v rôznych mestách po celej SR, aby mali školskí koordinátori zo všetkých častí Slovenska prístup k všetkým informáciám. OMM taktiež poskytuje školským koordinátorom v dostatočnom časovom predstihu všetky príručky, nástroje a informácie potrebné na realizáciu merania.

Kontrola zoznamu žiakov

Merania PISA sa zúčastňujú žiaci, ktorí spĺňajú dve základné kritériá účasti stanovené medzinárodným centrom štúdie – narodili sa v roku 2009 a navštevujú 7. a vyšší ročník. Prvou úlohou školského koordinátora je teda kontrola zoznamu žiakov školy, ktorí spĺňajú tieto kritériá. OMM pripraví zoznamy žiakov pre všetky školy, ktoré boli vybrané do vzorky. Zdrojom pre vytvorenie zoznamov žiakov je databáza Rezortného informačného systému MŠVVaM SR (ďalej v texte len „RIS“). Školský koordinátor skontroluje, či sú údaje žiakov v zozname správne, príp. ich aktualizuje, ak v období medzi exportom údajov z RIS-u, ktoré realizovalo  OMM a kontrolou zoznamu došlo k nejakým zmenám (napr. niektorý žiak na danú školu prestúpil, alebo naopak, prestúpil na inú školu). Úpravy v zozname žiakov neskôr spracuje OMM a následne ich anonymizované nahrá do systému medzinárodného centra štúdie, ktorý vygeneruje prihlasovacie kódy a heslá všetkým žiakom. Prihlasovacie údaje pre každého žiaka budú súčasťou zásielky, ktorá bude do vybraných škôl doručená  pred termínom testovania. Na prihlasovacích formulároch pre žiakov je okrem prihlasovacieho kódu a hesla uvedené aj meno. Meno žiaka na formulári však slúži výhradne na to, aby školský koordinátor (resp. administrátor merania) jednoduchšie priradil správne prihlasovacie údaje správnym žiakom. Žiaci sa do testovacej platformy prihlasujú už iba pod kódom, ktorý pri spracovaní nebude možné ani potrebné priradiť ku konkrétnemu žiakovi. Žiaci v meraní a neskôr vo všetkých databázach vystupujú len pod anonymným kódom.

Diagnostika internetového pripojenia a počítačov

Keďže meranie PISA prebieha v online prostredí, ďalšou úlohou školského koordinátora je zistiť, či internetové pripojenie školy a počítačové vybavenie spĺňa požiadavky pre bezproblémovú administráciu testovania. OMM poskytne školským koordinátorom online nástroj (v jednoduchej forme hypertextového odkazu) na diagnostiku pripojenia a počítačov spolu s návodom, ako tento nástroj použiť. So školami, ktorých internetové pripojenie alebo počítačové vybavenie nespĺňa dané požiadavky, sa OMM individuálne dohodne na tom, že meranie technicky zabezpečí zapožičaním a doručením potrebného vybavenia tak, aby sa testovanie mohlo v týchto školách uskutočniť.

Potvrdenie dátumu testovania

Štúdia PISA, na rozdiel od národných testovaní (T9, maturita), neprebieha vo všetkých zúčastnených školách v rovnakom čase. Školský koordinátor teda v spolupráci s vedením školy a ostatnými zamestnancami školy určí jeden alebo dva dni v rámci stanoveného obdobia, ktoré škole vzhľadom na iné aktivity v tomto období najviac vyhovujú. Taktiež si škola môže vybrať spôsob, ktorým bude testovanie v škole realizovať – môžu žiakov rozdeliť do skupín a meranie administrovať počas viacerých dní (OMM odporúča školám, aby testovanie realizovali maximálne počas dvoch dní), alebo ich rozdelia do viacerých skupín a v nich administrujú testovanie súčasne v priebehu jedného dňa. V každej skupine žiakov je jeden administrátor testovania, ktorý ho vedie v súlade s pokynmi medzinárodného centra štúdie.

Súčasťou kognitívneho testu v štúdii PISA je veľké množstvo rôznorodých úloh zo všetkých sledovaných oblastí, a teda aj veľké množstvo rôznych kombinácií položiek do testových modulov, ktoré sa žiakom priraďujú. Znamená to, že je veľmi málo pravdepodobné, aby bol dvom žiakom v rámci jednej školy priradený úplne rovnaký test (môžu mať v teste rovnaké položky, tie sa však budú nachádzať na inom mieste testového modulu). Z toho dôvodu nie je možné v meraní PISA odpisovať, ani zaznamenať správne odpovede a poskytnúť ich skupine žiakov, ktorá sa na testovaní zúčastní neskôr.

Školský koordinátor môže byť zároveň aj administrátorom testovania alebo si môže dohodnúť spoluprácu so svojimi kolegami, ktorí budú v jednotlivých skupinách žiakov meranie administrovať (napríklad v prípade testovania dvoch alebo viac skupín paralelne).

Doručenie materiálov k testovaniu

OMM v dostatočnom časovom predstihu (minimálne 1 týždeň pred začiatkom testovacieho okna) doručí školským koordinátorom všetky potrebné príručky, manuály a dokumenty potrebné na realizáciu merania v tlačenej forme. Príručky budú pre školských koordinátorov a administrátorov testovania dostupné už pred doručením zásielky s materiálmi na testovanie – v elektronickej forme. Školskí koordinátori tak budú mať dostatok času na prípravu testovania. Príručky v tlačenej forme potom môžu využiť priamo počas testovania. Súčasťou zásielky budú taktiež hárky s prihlasovacími údajmi pre všetkých žiakov a prihlasovacie údaje pre riaditeľa potrebné na vyplnenie dotazníka, ktorý mapuje prostredie, v ktorom sa žiaci vzdelávajú.

Príprava administrácie
Povinnosťou školského koordinátora je oboznámiť sa s Príručkou pre školského koordinátora, v ktorej sú podrobne opísané všetky pokyny na administráciu testovania a vypĺňanie dôležitých záznamov spojených s testovaním. Povinnosťou každého administrátora  testovania je oboznámiť sa s Postupom pri administrácii kognitívnej časti a dotazníkov ešte pred dňom testovania. Ide o kompletný scenár testovania, vrátane textu s pokynmi, ktorý majú administrátori žiakom prečítať od slova do slova. Keďže ide o medzinárodnú štúdiu, všetky postupy zberu údajov sú štandardizované – teda vo všetkých zúčastnených krajinách sú rovnaké. Tým sa zabezpečí, že žiaci vo všetkých krajinách majú počas testovania rovnaké podmienky.

Ďalšou dôležitou úlohou školského koordinátora je organizačne zvládnuť realizáciu merania PISA v škole. Počas prípravy plánu testovania musí koordinátor zohľadniť nielen technické možnosti školy (viac informácií v časti „Diagnostika internetového pripojenia a počítačov“), ale aj počet testovaných žiakov, či veľkosť a počet tried (učební), v ktorých sa má testovanie realizovať. Pre meranie PISA nie je stanované, o akú miestnosť má ísť. Dôležité je, aby mal každý žiak zabezpečený počítač alebo laptop s pripojením na internet.  Pri testovaní je možné použiť aj tablet (ak má dostatočne veľkú obrazovku), musí mať však pripojenú externú fyzickú klávesnicu.

Organizácia testovania v rámci škôl tiež zahŕňa aj informovanie vybraných žiakov o tom, že sa zúčastnia štúdie PISA a krátke vysvetlenie priebehu merania. OMM taktiež odporúča informovať učiteľov v škole o tom, kedy a akým spôsobom bude testovanie PISA prebiehať, keďže môže dôjsť k zmene organizácie bežného vyučovacieho dňa (napr. počítačová učebňa sa bude v deň testovania využívať iným spôsobom, ako je obvyklé).

Materiály pre rodičov a informovaný súhlas
Štúdia PISA explicitne nevyžaduje informovaný súhlas rodičov, úpravu tejto záležitosti ponecháva na legislatívnu úpravu jednotlivých krajín, príp. vnútorné predpisy zúčastnených škôl. Pre informovanie rodičov žiakov o tom, čo je štúdia PISA a akým spôsobom prebieha, je možné využiť napríklad tento informačný leták alebo odkaz na túto stránku. V prípade, ak by ste potrebovali viac informácií alebo materiálov, neváhajte nás, prosím, kontaktovať.

Administrácia testovania

V deň administrácie testovania by mal školský koordinátor/administrátor testovania pripraviť učebňu s počítačmi ešte pred plánovaným príchodom žiakov. Jedným z osvedčených postupov je zapnúť počítače v dostatočnom časovom predstihu, zadať odkaz do internetového prehliadača a otvoriť testovacie prostredie. Žiaci si tak po príchode do učebne môžu sadnúť k pripravenému počítaču a pred začiatkom samotného testovania im administrátor testovania už len rozdá hárky s prihlasovacími údajmi pre žiakov. Postup prípravy na testovanie v deň testovania však nie je štandardizovaný a administrátor si môže vybrať taký postup, ktorý najviac vyhovuje podmienkam školy. Ďalšie postupy viažuce sa priamo na začiatok testovej časti sú už však štandardizované, preto je potrebné postupovať presne podľa pokynov zhrnutých v príručkách a v Postupe pri administrácii kognitívnej časti a dotazníkov.

Po zadaní prihlasovacieho mena a hesla budú mať žiaci 10 – 15 minút na to, aby sa v súbore ukážkových úloh zoznámili s testovacím prostredím a vyskúšali si rôzne spôsoby, akými môžu odpovedať na rôzne druhy položiek. Samotné testovanie je potom rozdelené do troch hlavných blokov:

1. časť testovania – 60 minút
Prestávka približne 10 minút
2.časť testovania – 60 minút
Prestávka približne 20 minút
Dotazníková časť – približne 35 minút

Po testovaní

Keďže testovanie prebieha online, dáta nie je potrebné ukladať ani odosielať, počas administrácie testovania sa ukladajú priamo na server medzinárodného centra. Úlohou administrátora je zaznamenať účasť žiakov do pripraveného formulára. Školský koordinátor by mal po ukončení administrácie testovania vo všetkých skupinách v rámci školy vyhodnotiť, či sa testovania zúčastnilo aspoň 90 % vybraných žiakov. Ak bolo prítomných menej žiakov, školský koordinátor by mal naplánovať realizáciu náhradného testovania, ktorého sa zúčastnia iba žiaci, ktorí počas riadneho termínu testovania chýbali. Ak však neúčasť žiakov presiahla akceptovateľných 10 % a vo vzorke žiakov sa nachádzajú aj žiaci, ktorí sa riadneho termínu testovania nezúčastnili a nemôžu sa zúčastniť ani v náhradnom termíne (napr. z dôvodu dlhodobej PN), alebo by sa mal na náhradnom testovaní zúčastniť len 1 alebo 2 žiaci (napr. chýbal 1 žiak z celkovo 8 vybratých), škola kontaktuje OMM, odkomunikuje vzniknutú situáciu a dohodne stratégiu jej riešenia.
Poslednou úlohou školského koordinátora je odoslať OMM vyplnený Záznam o žiakoch (slúži na zaznamenávanie účasti žiakov na testovaní), Záznam z testovania (informácie o podmienkach testovania) a Vyhlásenia o zachovaní mlčanlivosti od každého školského koordinátora a administrátora testovania. Prijateľným spôsobom distribúcie týchto dokumentov do NIVaM je odosielanie elektronickou poštou alebo spätnou poštovou zásielkou. Podľa postupov odporúčaných medzinárodným centrom štúdie je potrebné, aby si školskí koordinátori uschovali kópie uvedených dokumentov až do času, kým nebude čistenie zozbieraných údajov ukončené – cca do konca augusta 2025. Archivácia dokumentov je dôležitá preto, aby bolo možné školu počas čistenia získaných údajov kontaktovať a vyžiadať si vysvetlenia prípadných nejasností, ktoré počas tohto procesu nastali – napr. potvrdenie, že žiak sa naozaj testovania zúčastnil/nezúčastnil ak uložené dáta z testovania na serveri medzinárodného centra nezodpovedajú údajom v Zázname o žiakoch.

Ukážky úloh

Testové úlohy zaradené do merania PISA podliehajú utajeniu. Je to najmä z dvoch dôvodov: úlohy sú autorským dielom organizátora merania, preto nie je možné zverejňovať ich a používať bez súhlasu ich autora a vzťahuje sa na ne príslušná legislatíva. Je to tiež z toho dôvodu, že do testu sú zaradené tzv. trendové položky, ktoré sa opakovane zaraďujú do každého cyklu PISA od jeho prvej realizácie. Cieľom tohto postupu je preskúmať, ako dokážu vyriešiť rovnaké položky žiaci v rovnakom veku, ale v priebehu času. Po každom cykle však OECD zverejní niektoré z položiek – ide o tzv. uvoľnené úlohy. Kliknutím na odkazy pod textom si môžete prezrieť ukážkové úlohy z predchádzajúcich cyklov štúdie PISA. Rešpektujte, prosím, že tieto úlohy nie sú reprezentatívnym výberom položiek, a to ani na hodnotenie celkovej kvality položiek v štúdii PISA a na ich základe ani nie je možné hodnotiť úroveň zručností žiakov a porovnávať ich s celkovým výsledkom merania v celosvetovom meradle. Slúžia však ako dobrá ilustrácia toho, s akými typmi úloh sa v štúdii PISA žiaci stretnú, na aké zručnosti a vedomosti sa štúdia zameriava a ako vyzerá testovacie prostredie.

Čitateľská gramotnosť
Fórum o hydine
Rapa Nui
Kravské mlieko

Matematická gramotnosť
Kúpa auta
Predaj DVD nosičov
Sťahovacie auto
Slnečná sústava
Trojuholníkový vzor
Body
Koleso šťastia
Zalesnené územie

Prírodovedná gramotnosť
Sťahovanie vtákov
Beh v horúčave
Skúmanie podmienok na svahu
Meteoroidy a krátery
Trvalo udržateľný chov rýb

Originálne verzie položiek (v angličtine a francúzštine), ako aj položky z predchádzajúcich inovatívnych domén (ktoré sa však v ďalších cykloch štúdie nepoužívajú), nájdete pomocou tohto odkazu. Na stránke nájdete tiež všetky jazykové verzie uvoľnených položiek – čitateľská gramotnosťmatematická gramotnosť a prírodovedná gramotnosť.

Dokumenty

Tu si môžete stiahnuť všeobecné dokumenty za účelom informovania o štúdii PISA, ako aj dokumenty potrebné na administráciu testovania.

Informačný leták PISA 2025
Informačný leták PISA 2025 – maďarský jazyk
Prezentácia pre žiakov
Prezentácia pre žiakov – maďarský jazyk
Prezentácia pre rodičov
Prezentácia pre rodičov – maďarský jazyk

Často kladené otázky

Ktorí žiaci sa môžu zúčastniť testovania?
Testovania PISA 2025 sa zúčastňujú všetci žiaci, ktorí v roku 2025 dovŕšili vek 15 rokov a 3 mesiace až 16 rokov a 2 mesiace a navštevujú 7. alebo vyšší ročník. Testovania sa tiež môžu zúčastniť žiaci so ŠVVP, ak dokážu pracovať samostatne (t. j. bez pomoci pedagogického asistenta/asistentky). Ak má škola viac ako 42 žiakov, ktorí spĺňajú tieto podmienky, softwér medzinárodného centra štúdie vyberie náhodne presne 42 žiakov, ktorí sa testovania zúčastnia.

Majú sa zúčastniť aj žiaci ukrajinskej národnosti?
Ak sa žiaci cudzej národnosti vzdelávajú v slovenskom (školy s vyučovacím jazykom slovenským) alebo maďarskom jazyku (školy s vyučovacím jazykom maďarským) aspoň 1 rok, môžu sa testovania zúčastniť. Každú situáciu je však potrebné posudzovať individuálne. Ak má školský koordinátor vedomie alebo podozrenie, že žiak neovláda jazyk na takej úrovni, aby porozumel textu v testových úlohách, komunikuje s OMM o tom, či je za daných podmienok možné žiaka do testovania zaradiť, alebo nie.

Je potrebný informovaný súhlas rodičov?
Štúdia PISA explicitne nevyžaduje informovaný súhlas rodiča s účasťou žiaka v meraní PISA. Podobne ani školský zákon (č. 245/2008 Z. z.) podľa § 154 nezaväzuje školu vyžadovať informovaný súhlas, keďže štúdia PISA (podobne ako aj ostatné medzinárodné štúdie) je považovaná za súčasť monitorovania a hodnotenia kvality výchovy a vzdelávania (podobne ako Testovanie 9 alebo externá časť maturitnej skúšky).

Musí sa testovanie realizovať v presne stanovenom termíne?
Nie, každá škola si stanoví termín alebo termíny na testovanie. Jediným obmedzením je dĺžka testovacieho okna pre SR od 1. 4. 2025 do 30. 4. 2025. Podobne ani čas začiatku administrácie testovania v deň testovania nie je stanovený a každá škola si môže zvoliť čas podľa vlastných preferencií.

Môže školský koordinátor administrovať testovanie?
Väčšina školských koordinátorov v štúdii PISA sú zároveň aj administrátormi testovania. Školský koordinátor sa však môže rozhodnúť, že administráciou po zaškolení poverí inú osobu alebo osoby zo školy. Najčastejšie je to v prípadoch, keď testovanie bude prebiehať vo viacerých paralelných skupinách v rovnakom čase, čo samozrejme, vyžaduje viac ako jedného administrátora.

Ako je zabezpečená anonymita žiakov počas vyhodnocovania výsledkov testovania?
Žiaci sa do testovania prihlasujú pod číselným kódom. V medzinárodnom centre štúdie dochádza počas spracovania výsledkov k ich prekódovaniu a následnému vyhodnoteniu. Keďže cieľom štúdie PISA nie je sledovať výsledok individuálnych žiakov, ale výsledok fungovania vzdelávacieho systému krajiny ako celku, aj údaje, ktoré sa zverejňujú na národnej aj medzinárodnej úrovni majú všeobecný charakter viažuci sa priamo na hodnotenie skupín žiakov s podobnými vlastnosťami (napr. žiaci z gymnázií, žiaci z konkrétneho kraja, atď.)

Užitočné odkazy

Webináre o štúdii PISAtestových položkách a úlohách školského koordinátora.
Youtube kanál Oddelenia medzinárodných meraní.
Hlavná stránka Národného inštitútu vzdelávania a mládeže (NIVaM)
Stránka Oddelenia medzinárodných meraní (OMM) a štúdie PISA
Hlavná stránka štúdie PISA (OECD)

Kontakty

Ak ste škola zapojená do merania PISA 2025, prosím využívajte primárne adresu pisa_2025@nivam.sk

Narodný inštitút vzdelávania a mládeže
Odbor hodnotenia a merania vzdelávania
oddelenie medzinárodných meraní
Žehrianska 9
851 07
Bratislava

Júlia Miklovičová
– národná projektová manažérka pre štúdiu PISA
julia.miklovicova@nivam.sk
02/68 260 209
0914 335 443

Jakub Valovič
– dáta a technické zabezpečenie
jakub.valovic@nivam.sk
02/68 260 209